Obowiązek kasy fiskalnej w 2022
O tym, kto musi korzystać z kasy fiskalnej, decydują rozporządzenia. Najnowsze wchodzi w życie z początkiem 2022 roku.
Kasy i urządzenia fiskalne w Krakowie
Firma Informatyczna PIM s.c.
os. Piastów 65/U8ASerwis
Serwisujemy kasy fiskalne i urządzenia z dojazdem do klienta na terenie wszyskich dzielnic Krakowa: Podgórze, Bieżanów-Prokocim, Łagiewniki, Dębniki, Zwierzyniec, Bronowice, Prądnik Biały, Prądnik Czerwony, Krowodrza, Grzegórzki, Czyżyny.
A także na terenie okolicznych miejscowości: Wieliczka, Zielonki, Zabierzów, Liszki, Skawina, Mogilany, Niepołomice, Gdów, Biskupice, Kłaj.
O tym, kto musi korzystać z kasy fiskalnej, decydują rozporządzenia. Najnowsze wchodzi w życie z początkiem 2022 roku.
Kasy fiskalne na dobre zagościły w przedsiębiorstwach świadczących usługi i sprzedaż na rzecz klientów indywidualnych. Nowe regulacje zmierzające do szczelnej fiskalizacji dochodów firm oraz rozwój nowych technologii wprowadziły kilka innowacji, z którymi warto być na bieżąco.
Czytnik kodów i kolektor danych to urządzenia powszechnie wykorzystywane w handlu do odczytywania kodów kresowych znajdujących się na produktach. Choć bywają ze sobą mylone, to warto wiedzieć, że oba urządzenia nie są ze sobą tożsame. Czym się od siebie różnią? O tym w artykule!
REKLAMACJA PRODUKTU
(DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
3. W przypadku urządzeń ufiskalnionych, nie podlegają one wymianie bądź też zwrotowi.
4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
- Pisemnie na adres: os. Piastów 65/U8A, 31-625 Kraków;
- W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: oferta@pim.krakow.pl;
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
(2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
6. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres os. Piastów 65/U8A, 31-625 Kraków. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7.Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 6.6 Regulaminu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 6.5 Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu cywilnego.